Postura cainelui

Denumire in sanscrita: Adho Mukha Svanasana.
Postura in yoga care imita un caine care se intinde. Aceasta postura face parte si din succesiunea care se realizeaza in cadrul Salutului Soarelui.

Detalii

Cobra

Denumire in sanscrita: Bhujangasana.
Postura in yoga care imita un sarpe in pozitie ridicata. In aceasta postura imaginati-va ca respirati prin zona pieptului si a gatului. Aceasta postura face parte si din succesiunea care se realizeaza in cadrul Salutului Soarelui.

Detalii

Pozitia copilului

Denumire in sanscrita: Balasana.
Postura in yoga in care trunchiul este lasat cu toata greutatea pe picioare, picioarele fiind indoite pe sol. Intregul corp este asezat pe podea, pe gambe, in pozitia fetusului.

Detalii

Salutul soarelui

Denumire in sanscrita: Surya Namaskar.
Salutul Soarelui este, in yoga, o succesiune de 12 posturi care ajuta la imbunatatirea flexibilitatii si intarirea muschilor si a coloanei vertebrale.

Detalii

Postura copacului

Denumire in sanscrita: Vrksasana
Postura in yoga in care sprijinind corpul intr-un picior, celalalt sprijinit pe coapsa opusa, se ridica mainile deasupra capului, privirea inainte.

Detalii

Lumanarea

Denumire in sanscrita: Sarvangasana
Postura in yoga care imita o lumanare, prin ridicarea picioarelor si a corpului pe umeri, in pozitie dreapta.

Detalii

Muntele

Denumire in sanscrita: Tadasana
Postura in yoga in care, stand in picioare, coloana dreapta cu gatul si capul in continuarea coloanei, se mentine intreg corpul activ, abdomenul incordat si zona lombara fara nicio arcuire.

Detalii

Postura Triunghi

Denumire in sanscrita: Trikonasana
Postura in yoga in cadrul careia corpul ia forma unui triunghi. Postura se face indoind un genunchi in lateral, pozitionand mana, de pe aceeasi parte, in exteriorul genunchiului in timp ce celalalta se intinde in sus, pe langa ureche, privirea in fata.

Detalii

Razboinicul

Denumire in sanscrita: Virabhadrasana
Postura in yoga in cadrul careia se realizeaza 2 variatii: 1. Razboinicul 1 – Se incepe din postura Muntelui si se indoaie un picior in fata, mutand greutatea pe acesta. Mainile si privirea se ridica deasupra capului. 2. Razboinicul 2 – Din postura Razboinic 1, se coboara mainile paralel cu solul, tragand umerii in jos. Mana si piciorul intinse in fata sunt pe aceeasi parte a corpului. Privirea in fata, deasupra mainii intinse.

Detalii

Stand in cap

Denumire in sanscrita: Salamba Shirshasana
Postura in yoga in care corpul se sprijina pe crestetul capului si pe antebrate, indoite in jurul capul. Aceasta postura mai este cunoscuta si ca „regina” posturilor.

Detalii

Scandura

Denumire in sanscrita: Uttihita Chaturanga Dandasana
Postura in yoga in care corpul, perfect drept, se sprinjina pe sol in palme si in degetele de la picioare. Aceasta postura face parte din succesiunea de posturi realizate in cadrul Salutului Soarelui.

Detalii

Scandura joasa

Denumire in sanscrita: Chaturanga Dandasana
In acesta postura yoga se ajunge pornind de la postura Scandurii. Se trece in aceasta postura prin lasarea corpului, sprijinit in maini, pana la jumatatea distantei fata de sol. Aceasta postura face parte din succesiunea de posturi realizate in cadrul Salutului Soarelui.

Detalii

Podul

Denumire in sanscrita: Setu Bandha Sarvangasana
Postura in yoga in care, din pozitia intins pe spate, bazinul se ridica, picioarele se indoaie la 90 de grade, capul ramane pe sol, iar bratele se unesc intinse pe sol, sub bazinul ridicat.

Detalii

Postura Plug

Denumire in sanscrita: Halasana
Postura in yoga care presupune, din pozitia intins pe spate, intinderea picioarelor peste zona capului cu atingerea solului. Mainile sustin mijlocul sau sunt intinse in jos, in partea opusa picioarelor.

Detalii

Postura Avion

Denumire in sanscrita: Dekasana
Postura in yoga in cadrul careia corpul este lasat in fata, paralel cu solul si sprijinit intr-un picior. Mainile in laterala, ca aripile unui avion.

Detalii

Fierastraul

Fierastraul este un exercitiu de baza in Pilates.
In pozitia de asezat pe sol, cu picioarele larg departate, peste latimea umerilor, se roteste corpul pe rand astfel incat degetul mic al fiecarei maini sa atinga exteriorul piciorului opus.

Detalii

Abdomene in cruce

Abdomenele in cruce sunt un exercitiu in Pilates destinate sa intareasca toata zona abdominala, cu accent pe muschii oblici.
Din pozitia culcat, avand capul ridicat, sustinut de maini, si picioarele indoite la unghi de 90 de grade, se roteste corpul din abdomen pentru ca fiecare cot sa atinga genunchiul opus. Un picior se indoaie si celalalt de intinde, alternativ.

Detalii

Rostogolire ca mingea

Exercitiul de rostogolire ca mingea este in Pilates unul care necesita coordonare, echilibru si concentrare pentru o realizare corecta.
Din pozitia asezata cat mai compacta, avand picioarele stranse si corpul adus spre picioare, privirea spre buric, mainile in jurul incheieturilor picioarelor se lasa corpul pe spate cu un avant moderat.

Detalii